Zápisky vodnářky

02 září 2014

Co když nepřijde

ta chvíle spokojenosti s vlastním životem?

Jdu ze školky a zmocňuje se mne panika. Zase spěchám. Zase chci být někde dřív. A zase je za tím to bezbřehý doufání. A doufání je tak zoufalý. Tak zoufalý...
Cítím se lapena. Jsem ve svý vlastní pasti. V pasti svýho neuskutečněnýho snu. Přijde vůbec? Bude z něj jednou skutečnost? A co znamená JEDNOU? Do roka, do dvou, nebo den předtím, než vydechnu naposledy?

Mám dojem, že se stále jen za něčím honím. A uvědomuji si, že to není jen dojem. Je to tvrdý fakt. Vždyť teď cítím křeč ve svalech a zrychlený dech, potím se. A cítím jak mi tyhle smutný myšlenky křiví obličej. Snažím se ho narovnat, přestože se mi chce brečet. Sama nad sebou?
Skloním hlavu: "Nešil!" Zhluboka se nadechnu, narovnám záda a položím ramena víc dozadu než teď jsou. Rozbít ten zkroušený stav těla, který jen kopíruje stav mý duše. Ne, narovnej se a smiř se s tím!
Statečnost sama!

Ano, neustále někam spěchám. Jen spěchám.
Můj život je jeden velký spěch!
Spěchám, abych byla včas s dětmi ve školce a ve škole. Spěchám rychle domů, abych něco stihla udělat. Spěchám nakoupit, abych měla víc času dělat cokoliv jiného, než jen procházet regály a nakupovat. Spěchám, abych stihla vše, co potřebuji udělat. Spěchám každý den. Od rána do večera.
Spěchám a doufám.
Doufám, že jednoho dne snad přijde ta chvíle, kdy už nebudu muset spěchat. Kdy... se budu moct nadechnout a narovnat se.
Co když... pšššš... nikdy nepřijde ta chvíle klidu...

Tohle doufání je fakt zoufalý, když jste zpocení a máte v nohách křeč.
Nadechnout se.
Narovnat se.
Hlavu zdvihnout.
Čelit tomu statečně.
Svět není pro slabý...

text: 280 slov, psáno 24 minut

3 komentáře:

  1. Taková chvíle určitě nikdy nepříjde. Takovou chvíli si totiž musíš vytvořit. Hodně lidí říká:"Až budu v důchodu tak......". Když pominu fakt, že nás už možná důchod nečeká, nebo se bude jednat jen o záchytnou dávku, tak jsem vypozoroval, že důchodci jsou zpravidla ještě uspěchanější než mnohý kariérychtivý mladík či mladice :-) Čili to že spěchám a nemám čas, ženu se atd. je vlastně vnitřní stav, vyvolaný vnitřním naprogramováním a vzorci chování. Samozřejmě když jsou v tom ty děti, tak ty to okoření. Ale kdyby nebyly, tak stejně budeš zkoušet do hodiny času vměstnat 1,5 hodiny aktivit.......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, no jasně, to jsem celá já... nafukovací čas... ;-) a stejně bych nebyla spokojená ;-)

      Vymazat
  2. Přesně jak říká Tomáš, tak chvíle nikdy nemůže přijít, protože na ní nebude čas :-D Spokojenost je stav mysli, který si musíme dovolit a není k tomu potřeba žádný čas :) Pak ten stav jen udržet, aby si ho člověk vychutnal, idealně by trval věčně.

    OdpovědětVymazat

Chcete něco říct? Prostor pro Vás... Děkuji.