Zápisky vodnářky

22 srpna 2014

Ten pocit znám

ale je to už tak dávno a musím se přiznat, nějak jsem si myslela, že už to nezažiju...

Pět dní v přírodě. Pět dní s dalšími rodinami a jejich dětmi. Pět dní mezi lesy a uprostřed přírody v místě, kde nic není potřeba, kde se nespěchá, nic se nemusí a nikdo po nikom nic nechce...

A já teď sedím ve vlaku, oči mi vlhnou slzami a začíná se mne zmocňovat ten podivný pocit ztráty. Ten zvláštní dojem opuštění něčeho krásného, co cítíte až uvnitř, až někde za srdcem, v celým těle, možná uvnitř duše...
Tenhle pocit znám. Je to už dávno, co mne zasáhl. Je to přesně ten stav opouštění, který se mne zmocňoval cestou z táborů a vrcholil večer, když jsem ulehala do podivně odosobnělé postele. Náhle mi připadalo všechno zbytečné a když jsem si pročítala vzkazy z margaretky, bylo těžké nezoufat, že čas plyne a některé věci jsou jen na chvíli, jako záchvěvy jiných světů, epizody naladěných lidí.

Možná se jen nechávám strhnout ke snění a možná, že je všechno jinak, než jak bych to chtěla označit. Možná, že si dělám věci složité a lpím na tom, co pomíjí a proto vytvářím utrpení. Možná je to jen přechodná stanice a já jednou do takovýho světa dorazím - připravená a skutečná. Možná a třeba pak objevím zas něco jiného.
Kdo ví...

Častokrát okolo věci plynou, jsme za ně rádi, ale jejich skutečnou sílu cítíme až v moment, kdy je opustíme. Najednou vidíme, jak nejsme připraveni čelit určitým emocím, že nás věci zasahují hlouběji, než se na první dojem zdá. Ony ty první dojmy občas klamou. Hlavně v momenty, kdy se člověk domnívá, že je to jasné. Kdy se necítí ohrožen, kdy se cítí uvolněný, kdy udělá krok trochu víc stranou a nechá ty okamžiky, ať si plynou, ať si rozvíjí vlastní energii a pak se jí nechá zasáhnout. A může ji nasávat a umožnit ji proplout skrz, nebo s ní začít pracovat.

Tohle všechno se děje ať chcete či ne. S vaším vědomím, s vaší plnou přítomností, anebo jen tak mimochodem, aniž byste nad tím přemýšleli. Není lepší ani horší, obojí vás mění. To je podstata života a jeho žití. Nelze vyváznout bez zářezu.

A je to tak dobře...

Tak co teď s tím?

text: 379 slov, psáno 27 minut

2 komentáře:

  1. Nadpis by se ani líp nedal napsat, vzpomněl jsem si na dovolenou a přesně ty pocity jsem si vybavil. Pěkně napsanej článek. Alex

    OdpovědětVymazat
  2. Tak na tenhle pocit už jsem úuuplně zapomněl. Je to tak dávno, co jsem ho zažil, že už to snad není ani pravda. Děkuji za připomenutí ;)

    OdpovědětVymazat

Chcete něco říct? Prostor pro Vás... Děkuji.